Jak řešit zrušený let (12 dní před odletem, Wizz Air)

Ahoj lidi,

pár dní zpátky jsem tady lovil letenky do Portugalska, viz:

Můj let byl ale zrušen. Zbývá 12 dní do odletu, navíc jsem měl již booknutý ubytování i auto (budu pracovat na zrušení).

Chtěl jsem se zeptat, jaký je postup pro získání refundu? Je možný “claimnout” si peníze za zrušení letu? Slyšel jsem, že pokud je od letu méně, než 14 dní, tak se to dá, ale zkušenosti s tím nemám.

Díky!

EDIT: Našel jsem VaseNaroky.cz, nicméně mají momentálně z kapacitních důvodů uzavřený registrace.

EDIT2: Tak ještě jinak, už jsem z toho úplně jelen. Vypadá to, že let byl zrušen a nahrazen letem v úplně stejný čas a datum…? Je to možné?

V%C3%BDst%C5%99i%C5%BEek

Tohle vypadá trochu na botu Wizzairu, tedy nejdřív zruší a pak zavede znovu. Ještě je otázka, jestli nedošlo třeba jen k přečíslování letu.

Je možnost, jak to ověřit? Call centra Wizzu mi nejdou volat (číslo neexistuje, ať už s předvolbou nebo bez) a jinou možnost jak je kontaktovat nikde nevidím… Zároveň bych to potřeboval vědět předtím, než zruším všechny rezervace… Napadá tě něco?

Díky! :slight_smile:

Tohle je původní email, zdá se mi, že se na tom letu nic nezměnilo (ani číslo letu, ani časy, nic). Dva Ondrejove jsou proto, že letím ještě s kámošem, co se jmenuje stejně :slight_smile:

V%C3%BDst%C5%99i%C5%BEek

Ahoj Ondro,

zkoušel jsi kontaktovat aerolinky skrze doporučené kontakty na webu? Případně bych ještě navrhoval Twitter.

Ony ty “šachy” dost možná souvisí se zhoršenou epidemiologickou situací v Portugalsku. To bylo také znovu zařazeno na “seznam červených zemí”, tj. po návratu z Portugalska do ČR bude i po 15. červnu požadován negativní test na koronavirus či karanténa. :see_no_evil:

Z rezervačního systému aerolinky totiž zmizely všechny červnové lety do Porta i Lisabonu (nově je možné zakoupit letenky až na červencové termíny). :pensive: Mj. dnešní let VIE - OPO (W62875) byl také zrušen (zatímco lety 3., 7. i 10. června byly obsluhovány). Dále to tedy zůstává s otazníkem. :man_shrugging:t6:

Pokud je rezervace stále “confirmed”, tak fajn. Ale raději bych zkusil ještě kontaktovat aerolinku skrze doporučované kanály výše, neb v tom vzhledem k indiciím výše popsaným začíná být dost otazníků.

Ahoj,

opět děkuji za podrobnou odpověď :slight_smile: Zkoušel jsem jim volat na číslo 900 140 940, to nicméně “neexistuje”. Druhé číslo co máte tady na webu jsem ale na Wizz Airu nenašel, takže jsem tam zavolal teď a paní říkala, že si myslí, že je cancelled, ale úplně přesvěčivě taky nezněla :smiley:

Twitter je dobrej nápad, založil jsem účet a Tvítnul jsem jim, tak uvidíme, třeba se něco dozvím.

Test na koronavirus je trošku otrava, ale nebyl by to konec světa :slight_smile:

Tak uvidíme, co mi odpoví na Twitteru. Ještě jeden dotaz - je reálný za tento let žádat o kompenzaci, nebo bude braný jako zrušený z důvodu koronaviru a uplatnit jí nelze? Protože vůbec nevím, kdo nebo co posuzuje, proč byl let zrušen.

Díky! Dám vědět, jak se to vyvíjí, třeba to ještě někomu pomůže.

EDIT: Na Twitteru potvrzeno že let byl zrušen.

Tak to mě mrzí, že letový řád na červen je nakonec oficiálně “krouhnutý”. :sleepy: Alespoň tedy pomohla rada s TW a dostalo se Ti včasné odpovědi.

Co se týče té kompenzace, tak nevím, proč byl let ofiko zrušen, ale dával bych 99 % příčinu právě aktuální epidemiologické situaci (možná ve spojení s téměř prázdným letadlem). Na lety zrušené v souvislosti s pandemií Covid-19 se pak možnost “claimování” a zisku relativně solidní kompenzace bohužel nevztahuje. Spíše bych využil možnosti nechat si investovanou částku připsat na Wizz Air účet, kam Ti v kreditech připíší 120 % hodnoty původní letenky. Ty pak můžeš obratem pročerpat. :slight_smile:

No jo, nedá se nic dělat, konec světa to není, i když jsem se na dovču po půl roce doma těšil :man_shrugging:

OK, tím pádem na claimování kašlu a požádám o kredity. Stejně do Portugalska vyrazím někdy v průběhu července/srpna.

Díky!

EDIT: Ještě “zajímavost”, volal jsem s Wizzem ohledně refundace letu Lisbon - Vienna, ke kterýmu se nemůžu dostavit (protože zrušili let Vienna - Porto) a bylo mi řečeno, že ho nerefundnou a jediný v co můžu doufat je to, že zruší i tenhle let :man_shrugging: Což je zajímavej přístup, když je to jejich chyba, že se k tomu letu nemůžu dostavit. Poslal jsem jim complaint z formuláře na webu, tak třeba sto rozmyslí, ale holt to je cena za low-cost :slight_smile:

No, je to trochu “prasárna”! Nicméně to je právě riziko nákupu dvou separátních rezervací (ovšem u lowcost aerolinek to v případě open-jaw letenky ani jinak nelze). :see_no_evil:

Uvidíš, nikde není psané, že právě ten zpáteční let na začátku července nakonec taky nekrouhnou…

Jinak je škoda, že to nakonec v původním termínu nevyšlo. :smirk: Tak snad si v průběhu léta spravíš chuť. :v:t6:

Ten druhý let zatím ukončený není. Mám ještě dotaz - koukal jsem, že Wizz Air chce jakousi cancellation fee za zrušení letu, a stejně tak si účtujou fee za to, že let neboardneme. Jak to mám v tomto případě řešit? První let byl zrušen Wizz Airem, na druhý let se nemůžu dostavit, protože byl první zrušen… Budu ještě platit nějaký feečko? A jak si to feečko strhnou?

Díky.

Nene, Ondro. Prostě se nedostavíš na let a tím to pro Tebe hasne. :see_no_evil: Nic už rozhodně platit nemusíš! :v:t5:

1 Like

Okej, díky, bylo mi to nějaký divný, ale moc jsem se s nízkonákladovkama nenalítal, takže by mě nic nepřekvapilo :smiley: Jinak už jsem ve Španělsku (s Ryan Airem za 2000 Kč zpáteční vč. Priority) a je tady pěkně! Po turistech zatím ani slechu :slight_smile:

Paráda! Tak aspoň, že Ti zrušenej let do Porta nevzal vítr z plachet! :sweat_smile: Užívej. :fire: