Kiwi.lcom

Dobrý den,
měli jsme objednané letenky přes Kiwi.com na konec srpna s leteckou společností Wizzair. Nyní nám let na srpen zrušili z důvodu Covid 19. V řešení jsme zadali možnost, aby Kiwi.com kontakovala Wiizz a situaci resila kompenzací. Chtěla bych se zeptat, zda někdo máte takovou zkušenost a jak to dopadlo. Nabídla Vám Wizz nějakou kompenzaci z důvodu Covid 19 (což je bráno jako vyšší moc)?
Čtu zde, že musí nabídnout voucher v původní hodnotě letenky, ale když si najdu jejich obchodní podmínky, tak situace pokud je vinou rušení covid berou jako vyšší moc a u té mají napsáno, že nic kompenzovat nemusí…jak to tedy v reálu je?
A ještě zda máte zkušenost s takto rušeným letem hodně dopředu…jak můžou vědět, že na konci srpna bude situace stále špatná?

Děkuji

Dobrý den,

kupovat letenky přes portál Kiwi skutečně není dobrý nápad. Nemá se cenu extra vypisovat, špatných zkušeností (zejména v této době) naleznete spousty.

Ale k jádru pudla. Wizz Air často a rád drobně upravuje svoje letové řády. Nevím, o kterou se přesně jedná linku, a zdali let pouze přesunuli anebo zcela zrušili. Ať je to tak či tak, refundace v posledních týdnech zpracovávají velice rychle a pružně. Nabídnou Vám 120 % hodnoty původních letenek ve Wizz kreditech, které u nich musíte utratit v následujících dvou letech. Případně si po připsání těchto kreditů na svůj Wizz účet můžete nechat proplatit zpět 100 % původně investovaných prostředků ve prospěch platební karty, kterou byly letenky hrazeny. :slight_smile:

Jakákoliv komunikace s Kiwi je na dlouhé lokte a osobní zkušenost s nimi naštěstí nemám…

Dobrý den, děkuji moc za odpověď. Let byl zcela zrušen a jako důvod bylo uvedeno covid 19.Mohu se Vás zeptat na názor, proč let ruší tak dopředu (let měl být na konci srpna) z důvodu covid…?
Kiwi nám nabídlo na jejich stránkách buď zvolit možnost sami si řešit zrušení přímo s wizzair (s tím že nám přepošlou veškeré podklady), nebo jako druhou možnost že vše budou řešit oni sami což může trvat i tři měsíce. Jak píšete, že máte s Kiwi špatné zkušenosti, mám tomu rozumět tak, že wizzair nabídne připsání kreditů a Kiwi nám toto vyřízení nepreda?

A ještě jestli byste mi mohl poradit, jak potom probíhají takzvané kredity? To je nějaký kód, který já potom zadám na stránkách letecké společnosti, když bych si objednávala letenky a po zadání kódu se mi příslušná částka kreditů odečte, tak že zaplatím jen rozdíl (buď doplatím navíc něco, nebo mi tam kredity zbydou?)
Děkuji moc.

Jestli byl let zcela zrušen, nejedná se náhodou o albánskou Tiranu? :thinking: Právě linka z Prahy do Tirany totiž nefiguruje v letních plánech Wizz Airu. Ten v návaznosti na vývoj situace v letectví a podmínky pro cestování do jednotlivých zemí postupně restrukturalizuje svou síť. Některé nové linky přibývají a jiné naopak mizí. Bohužel to vypadá, že linka z Prahy do Albánie bude jednou z takových.

Ano, řešení refundů s dopravcem mnohdy trvá skutečně dlouho, ale musím konstatovat, že konkrétně Wizz Air v posledních týdnech řeší vše velice promptně a peníze za zrušené/změněné rezervace vrací do několika dní. :clap:t5: S tím Kiwi jsem to myslel tak, že si za vyřízení refundu (pokud se vůbec celá záležitost dotáhne do konce) budou účtovat nemalé % a v důsledku na tom budete tratná.

Ty kredity u Wizzu fungují jako virtuální peněženka. Po úspěšném refundu se objeví na Vašem Wizz účtu. V případě, že je budete chtít využít, jednoduše s nimi zaplatíte v poslední kroku rezervace (namísto platební kartou). Odpovídající částka se odečte a zbytek zůstane k dalšímu čerpání (v případě dražší letenky zbytek doplatíte právě svou kartou). Kredity mají validitu 2 roky – což je hodně fér. :sunglasses:

Děkuji moc za odpovědi. Hodně mi to pomohlo se zorientovat.
Ano, jednalo se o linku do Tirany, tak teď už je mi jasnější proč se let ruší, vrtalo mi to hlavou jak dopředu mohou vědět co bude…

V možnostech u Kiwi byly dvě možnosti. První byla, že budou žádat dopravce zdarma (nic neplatíme), ale bude to trvat tři měsíce. A druhá možnost byla, že za poplatek (teď už nevím kolik přesně byl) náš požadavek upřednosti a bude to trvat max 6 týdnů.

A ještě poslední dotaz prosím. Jak píšete, že se kredity objeví na našem Wizz účtu…tak když žádný účet u nich založený nemáme (účet jsme měli založený u Kiwi), tak nám bude vytvořen, nebo jak se k němu dostaneme?

Wizz účet se zakládá při nákupu přímo na stránkách Wizz Airu. Pokud jste letenky kupovala přes výše uvedeného zprostředkovatele, je patrné, že účet u Wizzu mít založený nebudete. Prodejce Vám pravděpodobně bude refundovat částku v hotovosti. Bohužel poníženou za poplatek, který strhne jako odměnu za zprocesování onoho refundu. Přesný postup záleží na jejich obchodních podmínkách…