Lufthansa – ztracené zavazadlo při zpátečním letu

Ahoj,

rád bych požádal o radu, jak správně postupovat v případě ztráty zavazadla při zpátečním letu do Prahy.

Při nedělním letu operovaném leteckou společností Lufthansa z PMI (přes FRA) do PRG mi byl pravděpodobně ztracen kufr. Po příletu jsem situaci řešil na reklamačním oddělení, kde mi bylo sděleno, že jakmile kufr dorazí do ČR, budou mě informovat a doručí ho na požadovanou adresu. Nic víc, nic míň. Měl jsem v něm mimo jiné věci potřebné ke své práci, taky nějaké potraviny (= dárky pro příbuzné), které teď budu muset vyhodit. Naivně jsem si myslel, že kufr dorazí prvním ranním letem… Od příletu uběhlo více než 30 hodin a stále ho nemám.

Jsou nějaká pravidla na doručení zavazadla (zejména nějaký časový horizont apod.) a hraje nějakou roli i to, že jsem cestoval v business class? Mohu od společnosti požadovat nějakou kompenzaci?

Předem děkuji za reakci.

Ahoj Vítku,

to je nepříjemný, obecně by měli kufr poslat nejbližším spojem do Prahy a pak přepravní službou na místo, které jim řekneš. Volal bych do Lufthansy a řešil, co s tím, aby kufr dorazil co nejdříve. Jestlis letěl businessem nebo ne je v tomhle případě aerolince šumák, dívá se na to jako na ztracené zavazadlo a that’s it. :-/ Jestlis měl v zavazadle nějaké věci, které se ti zkazily a máš od toho účtenku, zkusil bych to poslat Lufthanse k proplacení. Nicméně co máme zkušenosti, tak většinou proplácí jen nejnutnější věci po příletu (tričko, kartáček na zuby apod).

Jirka

P. S. Jinak žádné limity na to nemají, prostě mají za úkol zavazadlo doručit asap.

Díky za odpověď. Mezitím mi od Lufthansy přišel e-mail, že zavazadlo objevili na letišti ve Frankfurtu, takže svítá naděje, že ke mně nakonec doputuje. :pray: Teda pokud jsem to teď nezakřikl…

Tak držím palce, ať to dobře dopadne. :hugs: