Opodo - jak získat peníze zpět?

Dobrý den,
v cestování jsem naprostý začátečník a při koupi své první letenky jsem zjevně naletěl podvodníkům. Při snaze pořídit co nejlevnější letenku jsem využil “porovnávač” letenek Opodo. Vše fungovalo bezvadně až do doby, než jsem po zakoupení obdržel informační e-mail od Opodo, kde celková zaplacená částka byla o € 36.72 vyšší než letenka. Zjistil jsem, že si Opodo za své služby účtuje takové velké poplatky. Tento poplatek ale před nákupem nebyl nikde zobrazen, nebo velice pečlivě skryt. Navíc jsem se dozvěděl, že Opodo nezobrazuje ceny letenek zcela přesně (viz. https://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=5262645, čtvrtý příspěvek od uživatele Inferton)
Nebyl jsem jediný cestovatel-zelenáč, který se nachytal. Na cizojazyčných internetových diskuzích podobných nešťastníků jsem si udělal obrázek o tom, jak bych měl postupovat:

  1. Kontaktovat mou banku (tj. KB), vysvětlit jim situaci a požadovat navrácení peněz
  2. Kontaktovat Visa a uplatnit stejný postup jako v prvním případě
  3. “Vymáhat” navrácení peněz od Opodo manažerů (např. přes Linked-in)
  4. Kontaktovat ombudsmana nebo jinou autoritu (spíše teoretická možnost než praktická).

Co byste mi doporučovali vy? Je šance získat peníze zpět (nejlépe pouze ten skrytý poplatek, aby se mi nezrušil let od Ryanair)?
Děkuji moc za odpověď.

Dobrý den,

tak to je mi moc líto. :frowning: Podle textu to vypadá, že jste letenky nejprve vyhledal na Skyscanneru/Momondu nebo jiném agregátoru a následně letenky zakoupil z Opoda. Bohužel tito zahraniční prodejci, aby vypadali, že jsou nejlevnější, dávají ceny bez poplatku za platbu kartou. Ten poplatek se tam objeví v posledním kroku a může to být klidně 37 EUR. Je možné, že jste ho přehlédl, dělají to opravdu mazaně. Úplně upřímně, jestli jste to opravdu odklikl, tak bych to překousl a řekl si, že nakoupím příště jinde. :slight_smile:

Pokud chcete být vytrvalý, nejprve bych kontaktoval písemně Opodo, pokud nebudou reagovat, tak bych poslal žádost o Chargeback do banky, že obchodník neodpovídá a že požadujete navrácení 36,72 EUR za neoprávněné navýšení letenky.

A pokud by ani banka neodpovídala, pak bych požádal finančního arbitra, ale to ještě předbíháme. Každopádně dejte vědět, jak se to vyvíjí, můžeme pak na různé reakce poradit, co dál.

Děkuji moc za odpověď.
V prvé řadě tedy požádám podporu Opodo o navrácení. Nevadí, že let mám již zítra, že? Získání navrácení tohoto poplatku neznamená, že mi zruší let, je tomu tak?

Přesně, to ničemu nevadí, zkusil bych nejprve je požádat o navrácení (ne storno) a v klidu odletěl. :wink:

ahoj, měl jsem stejnou situaci, nedostal jsem peníze zpět, doufám, že máš štěstí

No tak to jsi naletěl a zaletíš si draho, haha. Hele, na internetu existuje mnoho podvodných společností, takže z toho si nic nedělej, nepřišels zase o tak vysokou částku. Já už jsem takto hodněkrát naletěl při online fadingu – taky najdeš hodně podvodníků. Teď už si ale dávám pozor a poučil jsem se z vlastních chyb. Používám nejrůznější indikátory – třeba stochastic oscillators, abych i byl jistý svou cenovou predikcí a pak vybírám pouze renomované brokery, burzy, makléře. Rozhodně ti tedy doporučuju totéž při nakupování letenek! Nakupuj jen od ověřených společností.