Tap Portugal a koronavirus

Dne 16. 3. v 6:00 ráno jsme měli odletět s TAP Air Portugal (let TP 1247) z Prahy do Lisabonu a 3. 4. 2020 (let TP 1242) se vrátit z Lisabonu do Prahy. Vycestovat je však zakázáno, let 16.3. je neoperován - viz přehled odletů z letiště V. Havla v Praze.
Zástupkyně airline v Praze (kterým je Globe Air) se se mnou o věci refundace (vrácení) ceny letenky odmítla bavit s tím, ať se obrátím na TAP v Portugalsku.
Postupoval jsem tedy přesně dle jejich www.flytap.com, ale neúspěšně, protože jednou z povinných podmínek k odeslání žádosti je i vložení data flightu, ale datum 16.3. je na těchto stránkách vyšedivěné a tudíž nefční, takže požadavek neodešlu. Vedle toho mně denně posílají sms typu … Hurá, každou chvíli letíte, kupte lepší (rozuměj dražší sedadlo), atp., … což beru jako neskutečnou drzost a záměr TAP tvářit se jakoby se nic nedělo. Přitom např. dnešní let z Lisabonu do Prahy (15. 3. 2020) tyto aerolinky zrušily !
Poraďte prosím, jak mám postupovat, abych své peníze dostal zpět.
Děkuji,
Štěpán.

Dobrý den, máme ten samý problém. Máme odletět 18.3. s návratem 1.4. Pelikán po nás chce za změnu 100eur pro tap, který má na stránkách, že je změna zdarma a 1000kc pro sebe.

Tak jsem zkoušela změnu přes Tap, letenky mi to vyhledá, ale změnu mi to neumožňuje a ani check in ač by měl být otevřeny. Nevím jak to řešit

Záleží, kde jste letenky kupoval, podle toho bych se obrátil na prodejce. A tam bych žádal peníze zpět (pokud byl let zrušený, tak je to jasné).

Řešit to určitě přes prodejce, což je v tomhle případě zřejmě Pelikán. Pokud let nebyl zrušený, tak aspoň změnit na jiný termín.