WizzAir a zrušení letu

Dobré ráno,

po promu od zaletsi jsem si koupil na prodloužený víkend se státním svátkem v říjnu dvě letenky do Kišiněvi.
Z původního letu z Prahy tam a zpět se stal let z Kišiněvi do Prahy a zpět - rozumím tomu správně?

Zažádal jsem si o proplacní zpět v kreditech - jak jsem se dočetl, proplácí pouze letenky, služby navíc (zavazadlo) nikoli.

Je to takto v pořádku, nebo je možnost z nich vytřískat více? Moc se mi to nezamlouvá.

Děkuji za pomoc.

O víkendu mi dorazil tento email od WizzAiru - viz

FLIGHT SCHEDULE CHANGE

Dear passenger,
We regret to inform you that there has been a schedule change that affects your flight(s) under confirmation code XXXXXXX. Please accept our sincere apologies for the inconvenience this change may cause.

You have been automatically re-booked to another flight. In case you have been re-accommodated to a flight which operates outside of the original country of arrival or departure, you will still be able to choose original routes to re-book to (subject to availability of seats) when choosing re-booking option below.
The new flight details are:

Flight number: 6923

Departure Arrival


Chişinău International (KIV) Prague Ruzyně International (PRG)
28/10/2021 28/10/2021
12:55 13:55

Flight number: 6924

Departure Arrival


Prague Ruzyně International (PRG) Chişinău International (KIV)
28/10/2021 28/10/2021
14:25 17:20

Please check the route, the travel date, and the departure time carefully!

Ahoj Alonso,

koukám do letového řádu a Wizz Air tuto linku vyškrtl ze zimního letového řádu, tudíž poslední bude uskutečněn právě toho 28. října.

Ta jejich automatická změna je samozřejmě nesmysl. Pokud bys žádal o proplacení ve prospěch kreditní karty, z níž byly původní letenky hrazeny, měla by Ti aerolinka každopádně vrátit 100 % investovaných prostředků (vč. dodatečných služeb). Nevidím pádný důvod, proč by Ti neměli vrátit také částku za extra zavazadlo. Napadá mě jedině ten převod na kredity, kde získáš 120 % původně zaplacené částky… (zde by mohl být ten “zakopaný pes”, že Ti vrátí 120 % pouze z ceny samotné letenky).

PS: Zkusil bych se dovolat na jejich support a letenky přebookovat (zdarma) na návrat do Vídně, odkud se bude létat i v zimě (tj. včetně nedělní rotace 31. října).

Ahoj Antonine, děkuji mnohokrát za tvou radu. Byl mi už připsán kredit - každopádně se zkusím dovolat.

Obdobný případ mi prišel i z TAPu, kdy jsem opět skrze tento portál vzal zimní letenky do Dominikány.

Dorazil mi email, že došlo ke změně - ze 24 hodinové stop overu při zpáteční cestě je pouze 4 hodinový. Letenky byly o něco dražší, je šance získat nějaký peníz zpět?

Děkuji

Ahoj Alonso,

TAP Air Portugal také v poslední době často a rád šachuje s letovým řádem, v důsledku čehož může být nejeden itinerář nabourán… :confused:

Vzhledem k náročné komunikaci s dopravcem (via telefon či FB Messenger) doporučuji jako nejefektivnější způsob změny lety kontaktovat české zastoupení dopravce na e-mailové adrese: tap@globair.cz