Zrušený let Wizz Air - kompenzace?

Zdravím, Wizz Air nám zrušil let méně jak 14 dnů před odletem (odlet 1.6., informováno 20.5.). Každopádně nabídli nám změnu letu na 29.5. (let bude standardně operován), případně 60 dnů dopředu - max. začátek července. Otázka ohledně kompenzace - vztahuje se kompenzace 400 € na rezervaci jako celek nebo vždy na 1 osobu - tzn. 2x400 €? A jak je to v případě, že souhlasíme se změnou letu na jiný termín - máme nárok na letenku i následnou kompenzaci 400 €? Díky za radu, JM

Ahoj Kubo,

v případě letů rušených v důsledku pandemie COVID-19 nárok na kompenzaci za neuskutečněný let odpadá. Nicméně nemohu s určitostí říci, že váš konkrétní let byl zrušen v důsledku pandemie (to je jen má osobní domněnka). Pokud by byl důvod jiný, mohl bys nárokovat kompenzaci např. skrze firmu Vaše Nároky (máme s nimi jen ty nejlepší zkušenosti). Zejména v případě nízkonákladových společností je to vždy hra na dlouhé lokty a odborníci ušetří mnoho nervů. :slight_smile:

Jinak k druhé části dotazu. Kompenzace se vždy vztahuje na osobu (nikoliv na rezervaci). Pokud letíte ve dvojici, pak byste teoreticky měli nárok na danou částku x 2. Ani přijetí náhradního letu (v jiný den, než byl let původní) vám neupírá nárok na žádost odškodnění samotného.