Návrat z panamy

Dobrý deň prajem. Mal by som sa vraciat z Panamy (vraj veľmi vysoké riziko-bordova farba) bude to po 9.8 (nové opatrenia). Panama-Amsterdam-Viedeň, Viedeň-Praha(bus). V Česku nemám prechodný ani trvalý pobyt (študujem tu, som zahlaseny na cudzineckej polícii ako mi to prikazuje zákon). V čase návratu do ČR budem plne zaočkovany. Je pre mňa potrebný PCR test pred cestou do ČR alebo mi stačí antigenny test alebo prípadne nie je potrebný žiaden test ? Nepochopil som totiž či výnimky pre očkované osoby platia na test po príchode alebo na ten pred príchodom, či platia pre cestujúcich z tmavo-červenych krajín a ak platia tak či vlastne platia aj pre cudzincov alebo len občanov Česka, keďže informácie ktoré som našiel vždy hovoria o Čechoch pri návrate do Česka nie cudzincoch.(viem pri ceste vydokladovať potvrdenie o štúdiu, nájomnú zmluvu v Prahe a potvrdenie z cudzineckej polície že som v ČR zaregistrovaný, autobusový lístok do Prahy…) Vopred veľmi pekne ďakujem dobrej duši, ktorá mi to bude vedieť ozrejmiť. :heart::see_no_evil:

Ahoj ADO,

Návraty do České republiky se řídí Cestovatelským semaforem. Panama se momentálně nacházejí v tmavě červené kategorii, kde podle mého názoru během léta také zůstane. Pokud jsi již kompletně naočkován, tak budeš mít návrat “bez problému”. Aktuálně by stačil pouze vyplněný příjezdový formulář. Pravidla se vztahují jak na občany ČR, tak na občany jiné země z EU (s potvrzením o přechodném pobytu v ČR).

Za účelem tranzitu z Vídně do Prahy není třeba žádných extra testů nebo formulářů. :slight_smile:

PS: Raději se ještě podívej na podmínky konkrétních leteckých společnosti, s nimiž poletíš. Občas se mohou lišit od vstupních požadavků cílových destinací…

Dobrý deň, Antonin.
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. V tomto prípade si teda vybavím potvrdenie o prechodnom pobyte. Len na ubezpečenie, vyplnenie príjazdoveho formulára by malo stačiť aj po nových pravidlách od 9.8 alebo len do tohoto dátumu ? Ešte raz veľká vďaka.