Zrušené lety - kiwi

Dobrý den, prosím vás o radu (sice jsem níže našla podobný dotaz, ale muj se trochu liší). Jako spousta lidí teď řeším vrácení peněz za zrušené lety. Bohužel jsem letenky nenakoupila přímo od dopravce, ale přes kiwi.com a zjistila jsem, že vrácení peněz od nich nebude taková sranda. Nevíte náhodou, zda mohu dát žádost přímo na dopravce nebo musím skutečně jen přes kiwi? Logicky mi vychází jediná možnost přeš kiwi, ale přímo přes dopravce bych možná měla větší šanci na vrácení peněz… Navíc kiwi teď nabízí pouze tři možnosti 1) vrátí v kiwi kreditech uplně směšnou částku, 2) vyřídí vrácení peněz od dopravce v nejvyšší možné částce dle podmínek dopravce do max 3 měsíců a nebo 3) za poplatek totéž, ale do max 6-ti týdnů. Vrácení v kreditech nebo voucherech teď pro nás nemá smysl, jelikož jsem těhotná a kdo ví, kdy se kam dostaneme. :slight_smile: Nevíte jak je to s tou “maximalní možnou částkou” a zda se vyplatí zaplatit si ten poplatek? Nejde mi o rychlost vrácení jako spíš o vrácení pokud možno celé částky. Předem moc děkuji za odpověď. S pozdravem, Katka

Dobrý den, Katko,

obecně jsou jakékoliv změny/refundy u takovýchto prodejců vždy problém, což jste ale asi nejlépe zjistila nyní sama. Zapláče vždy a pouze zákazník.

K Vašemu problému: samozřejmě to můžete zkusit řešit přímo s aerolinkou, což je pravděpodobně nejschůdnější varianta v případě, že nechcete spoléhat na Kiwi. Nicméně dopravce Vás může vždy odkázat zpět přímo na prodejce, u něhož jste letenky kupovala a nemusí se s Vámi bavit (tady dost záleží na konkrétní aerolince, případě přístupu dané osoby na supportu). Rozhodně bych Kiwi neplatil ani korunu navíc a zkusil udělat maximum “po vlastní ose”. :slight_smile: :muscle:t6:

Na rovinu, cash na bankovní účet však vrací skutečně jen minimum aerolinek. Těch refundů je tolik, že aerolinky zkrátka nemají, kde brát. :see_no_evil:

Tak hodně štěstí!